خبرهای داغ:
دبیر قرارگاه صنعت، معدن و انرژی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین/ دستاوردهای انقلاب

رفع موانع تولید ۴۲۰ واحد تولیدی توسط گروه های جهادی قرارگاه صنعت سپاه استان/اشتغالزایی برای هزار و ۶۵۷ نفر در سال‌جاری 

عباسی با اشاره به این نکته مهم که از سال ۹۸ تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی به صورت میدانی مورد پایش گروه های جهادی قرارگاه صنعت و معدن سپاه صاحب الامر(عج) قرار گرفته گفت: فقط در سال‌جاری از حدود ۴۲۰ واحد رفع موانع تولید شده و برای هزار و ۶۵۷ نفر توسط جهادگران قرارگاه صنعت سپاه استان قزوین ایجاد اشتغال شده است.
کد خبر: ۹۴۸۹۰۷۷
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

قزوین_ عباسی مسوول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به اقدامات قرارگاه صنعت و معدن سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: این قرارگاه از سال ۹۸ در استان قزوین آغاز به کار کرد که فرمانده قرارگاه، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و دبیر قرارگاه مسوول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین است. 

شناسایی و بهره مندی از ظرفیت نخبگان در راستای رفع موانع تولید

وی گفت: در ابتدا اعتقاد ما بر این بود که فعالین این قرارگاه باید از جامعه نخبگانی باشند که عملکرد آنها در تمام عرصه های اجتماعی و فردی، در سطح یک نخبه باشد. لذا با شناسایی و سازمان دهی این نخبگان از ظرفیت آنها نیز به کارگیری شد. در همین راستا در کنار بهره مندی از ظرفیت جامعه نخبگان، از ظرفیت بسیج اقشار به ویژه از ظرفیت بسیج حقوقدانان، بسیج کارگری، بسیج رسانه و بسیج ادارات استفاده شد. 

مسوول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: چهار کارگروه زیرساخت، مالی و بانکی، تجارت و بازرگانی و کارگروه حقوقی، قوانین و مقرارت در قرارگاه صنعت سپاه استان تشکیل شد که تمام مسایل و موانع واحد‌های صنعتی، ذیل این چهار کارگروه رصد و پایش می شود. 

رصد و پایش مشکلات واحد‌های تولیدی توسط گروه های جهادی قرار صنعت سپاه

عباسی در ادامه عنوان کرد: با تمام دستگاه های مرتبط با صنعت لزوما باید ارتباط مستقیم داشته باشیم. لذا گروه های جهادی این قرارگاه به صورت میدانی، واحد‌های صنعتی را پایش کرده و مشکلات واحدها را با حضور مدیرعامل واحدها بررسی کرده و پس از پایش، مشکلات را بررسی کرده و مورد ارزیابی قرار می دهند. در این راستا برخی مشکلات واحدها در همان پروسه بازدید و پایش از واحد تولیدی و صنعتی، برطرف می شود. 

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات واحدها حقوقی می باشد، افزود: پس از رصد مشکلات حقوقی واحد تولیدی، با واحد‌های مربوطه ارتباط گرفته و بلافاصله اقدامات جهادی برای رفع آن مشکلات پس از بررسی های لازم، برطرف می شود. 

دستاورد انقلاب: رفع موانع تولید ۴۲۰ واحد تولیدی توسط گروه های جهادی قرارگاه صنعت سپاه استان 

عباسی در ادامه با اشاره به این نکته مهم که از سال ۹۸ تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی به صورت میدانی مورد پایش گروه های جهادی قرارگاه صنعت و معدن سپاه صاحب الامر(عج) قرار گرفته تصریح کرد: از این تعداد، از ۹۷۷ واحد صنعتی با حضور فعال گروه های جهادی این قرارگاه، رفع موانع تولید شده و در سال‌جاری از حدود ۴۲۰ واحد رفع موانع تولید شده است. 

مسوول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: در نتیجه تلاش بی وقفه جهادگران قرارگاه صنعت و معدن سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، برای ۱۷ هزار و ۱۲۵ نفر تثبیت اشتغال شده و این امر امنیت شغلی کارگران واحدهای صنعتی استان را فراهم کرده است و بی شک این اشتغالزایی و تثبیت اشتغال مانع ایجاد آسیب ها و مشکلات اجتماعی خواهد شد. 

ایجاد اشتغال برای هزار و ۶۵۷ نفر توسط جهادگران قرارگاه صنعت سپاه استان قزوین

وی در ادامه یادآور شد: علاوه بر تثبیت اشتغال بیش از ۱۷ هزار نفر، تلاش جهادگران قرارگاه صنعت سپاه استان موجب ایجاد هزار و ۶۵۷ نفر اشتغال جدید در استان قزوین شده است. اگر امروز در بحث اشتغالزایی در رتبه های برتر کشوری هستیم به دلیل تلاش کسانی است که به صورت جهادی عرصه دار خدمت در میدان تولید هستند. 

مسوولان باید به این باور برسند که «خادم» ملت و تولیدکنندگان هستند

عباسی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید از واحد‌های صنعتی کار آسانی نیست و نمی توان فقط مدعی این امر بود. اما با عنایات الهی و تلاش جامعه نخبگان و با روحیه جهادی و خالصانه اقدامات مهمی در زمینه رفع موانع تولید صورت گرفته و لازم است این تفکر جهادی بین مسوولین نیز ایجاد شود و رسانه ها نقش مهمی در تبیین اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع تولید دارند و مسوولان نیز باید بپذیرند که خادم تولیدکنندگان هستند. نه اینکه تولید کننده برای رفع موانع واحد تولیدی خود، پشت در اتاق مسوولان بماند. 

برای پربار شدن سفره مردم باید حوزه تولید تقویت شود

وی بیان کرد: بخشی از دغدغه مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر، مربوط به حوزه تولید است. لذا رسیدگی به این دغدغه باید اولویت اول جامعه باشد چرا که اگر تولید تقویت نشود ما به رشد و توسعه اقتصادی نمی رسیم و برای پربار شدن سفره مردم باید حوزه تولید تقویت شود. 

دستگاه قضای استان، ترک فعل و کم کاری مسوولان را بررسی نماید 

مسوول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه بخش از مشکلات واحد‌های تولیدی مربوط به امور حقوقی است اظهار کرد: دستگاه قضای استان باید در جریان این بخش از مشکلات واحد‌های تولیدی قرار گیرد تا مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود چرا که از قِبَل این واحدها، افراد زیادی به عنوان نان آور خانه مشغول فعالیت هستند و هر مانعی در مسیر تولید می تواند بر معضلات جامعه بیفزاید. لذا هر دستگاهی که ترک فعل کرده باید مورد بررسی از سوی دستگاه قضا قرار گیرد و مسوولانی که در این امر کوتاهی کرده اند باید پاسخگو باشند.

علت رکود صنعت استان، مطالبه امروز ما از مسوولان گذشته است

عباسی تصریح کرد: تمام مشکلات امروز مبنی بر کمبود انرژی ها، بخاطر مشکلاتی است که طی ده سال گذشته ایجاد شده است. امروز ما این مطالبه را داریم که مسوولان گذشته چرا بر امور رسیدگی نکرده اند. پس از رصد و رسیدگی به مشکلات ۲۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، ما به این یقین رسیده ایم که بسیاری از مشکلات توسط مسوولان استان حل می شود.  

دادستان استان به عنوان مدعی العموم از تک تک دستگاه های استان، مطالبه گر عملکرد واقعی آنها و نه صرفا آمار و ارقام، باشد

مسوول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به یکی از خطبه های امیرالمومنین در کتاب نهج البلاغه عنوان کرد: مسوولان به برکت مردم در جایگاه خود قرار گرفته اند، بهترین امکانات و بهترین القاب به آنها تعلق گرفته، باید خادم ملت باشند. لذا امروز مسوولان خادم مردم و تولیدکنندگان باشند. تولیدکننده، تمام سرمایه خود را به عرصه تولید آورده تا با اشتغالزایی بخشی از مشکلات جامعه را حل کند و در تهیه سفره مردم نقش مهمی ایفا می کند. لذا مسوولان نیز با توجه به جایگاهی که در رفع مشکلات و نیازهای جامعه دارند، باید موانع تولید را از مسیر واحد‌های صنعتی و تولیدکنندگان بردارند تا تولیدکنندگان با ارامش خاطر به ارائه نقش خود بپردازند. لذا دادستان استان به عنوان مدعی العموم از تک تک دستگاه های استان، مطالبه عملکرد واقعی آنها و نه صرفا آمار و ارقام، باشد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار